martes, 5 de mayo de 2020

SOLUCIÓNS


TRABALLO GALEGO 5º PRIMARIA CORRIXIDO DO 30 ABRIL


  • Pon en galego.
  • Mucho me gustan los colores que tiene esa casa.
Moito me gustan as cores (colores) que ten esa casa.
  • Me acosté a la sombra del árbol que hay delante de mi.
Deiteime á sombra da árbore que hai diante de min.
  • Fui al comercio y compré la sal pero me olvidé de la leche
Fun ao comercio e comprei (merquei) o sal pero esquecinme do leite.
  • Pintó de blanco el banco de madera.
Pintou de branco o banco de madeira.
  • Tenía la sangre demasiado roja.
Tiña o sangue demasiado vermello.
  • Se aplastó la nariz al caer desde el puente.
Aplastou o nariz ao caer dende (desde) a ponte.
  • El árbol que plantaron ayer era un roble.
A árbore que prantaron onte era un carballo.

Fixádevos que algunhas palabras teñen distinto xénero que en castelán.

Pon en feminino os substantivos seguintes.
galo galiña cidadán cidadá actor actriz
rei raíña mestre mestra cabalo egua
heroe heroína can cadela emperador emperatriz

Pon en plural as seguintes palabras
Exame exames colar colares lugués lugueses túnel túneles
Mañá mañás nai nais flor flores mil miles
Triste tristes folgazán folgazáns luz luces papel papeis
Café cafés ladrón ladróns aprendiz aprendices parasol parasoles
Pon o seguinte texto en plural, mantendo a coherencia:
Un galego veu e contoume que un alemán lle quixera vender un can, pero que non llo mercara porque non tiña un sitio axeitado. E eu pregúntome se este alemán pode estar de vendedor en Galicia.

Uns galegos viñeron e contáronnos que uns alemáns lles quixeran vender uns cans, pero que non llos mercaran porque non tiñan un sitio axeitado. E nós pregutámonos se estes alemáns poden estar de vendedores en Galicia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario